lördag 28 juni 2014

Att bli en del av en vision

För ett par veckor delade jag detta på centrumkyrkans hemsida:

cyklade just för fullt till CityGross för att köpa lite grejer till en lunch. Jag hade en ledarundervisning i öronen med en av mina favoritinspiratörer. I undervisningen talades det om hur det inte endast är ledaren i en organisation som bär och sprider visionen. Alla som är delaktiga, allt från ledaren till besökaren behöver leva i och dela med sig av visionen.

Samtidigt som jag har detta i öronen träffar jag en av medlemmarna i Centrumkyrkan. Jag får ett stor leende, som vanligt, och sen bubblar han över kring nya människor som kom på hemgruppen i veckan och hur kul det är att flera, som inte går så ofta i kyrkan har anmält sig till Påskbuffén på lördag.

Han har själv varit en bekända kristen och del av församlingen i några år och nu sprider han visionen vidare och delar med sig av sina berättelser till mig lite snabbt när vi samtidigt tar varukorgar. Och under tiden går undervisningen i min iPhone vidare om vikten av att samla berättelser som illustrerar och berättar om hur visionen blir en verklighet och att i dessa berättelser blir visionen konkret, något man kan ta på och se. Vi sprider inte visionen för att vi måste utan för att den har påverkat våra egna liv positiv och därför delar vi med oss av vad som händer, utan att egentligen tänka på att vi för visionen vidare i våra berättelser.

Tänkte att jag snabbt ville dela detta för det gjorde mig så glad som en av ledarna i Centrumkyrkan i dag!

-Niklas


Centrumkyrkans vision lite fritt citerat är:
Människor upplever det fulla evangeliet om Jesus som frälsar, helar och upprättar.
Resultatet blir lärjungar som i sin tur hjälper andra att bli lärjungar.
Mitt i detta byggs en nätverk av gemenskapsgrupper där människor delar livet med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar