onsdag 25 juni 2014

En sak

Nu är det sommar och jag skall vara lite ledig. Det betyder också tid att kunna reflektera, få chans att läsa en bok och tänka på sådant som inte bara har med nästa prestation att göra.

Jag skall börja göra en sak som jag vet att jag skulle behövt göra under lång tid, men den här sommaren skall jag ge mig själv chansen och utrymmet att göra detta. En sak. Vad det är är min egen hemlighet men jag tror att det kommer att betyda mycket för mig.

Ibland försöker jag göra så många saker samtidigt och lika ofta saknar jag energin att göra alla dessa saker. Men om jag tänker över mitt liv kanske jag hittar en sak som jag tror kommer ha stor påverkan på allt annat också.  Jag tror att det skall vara en sak som man verkligen kan göra, inte bara tänka. Jag kanske känner att jag behöver ändra mina tankar kring en viss sak eller ändra syn på något annat, men jag vill då försöka hitta EN aktivitet, en rutin, som kan påverka detta.

Nu när jag skriver kommer jag på massor av exempel vad detta skulle kunna vara. Men du är inte jag och jag är inte du. Vilken är din En Sak som skulle kunna ha stor påverkan på ditt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar