måndag 23 juni 2014

Växer du?

På engelska använder man ordet "learning curve". Vissa saker behöver man alltså träna på för att bli bättre på dem (kanske gäller det det mesta i livet).

De senaste veckorna känner jag att jag varit mitt i den här uppåtgående och utmanande "kurvan" i mitt liv. Jag har hamnat i nya situationer och många saker som jag har lärt mig i teorin eller genom att titta på andra har jag fått nytta av i min vardag.

Min naturliga reaktion blir ett rop från hjärtat om hjälp från den helige Ande. Jag tror att jag ofta är som bäst när jag är mitt i kurvan, när jag fortfarande förstår att jag inte riktigt vet vad jag håller på med men samtidigt känner att det går åt rätt håll och jag känner mig beroende av Hjälparen.

Så, vi har väl inte slutat att lära oss saker? Vi hamnar väl fortfarande i situationer som utmanar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar