fredag 27 juni 2014

Semesterfokus

Nu lämnade jag skolan för den här gången. Den här sommaren valde jag att även lämna jobbdatorn kvar. Mitt jobb i kyrkan rullar på ett par veckor till men vi har inte mycket verksamhet så jag håller på att förbereda hösten så att jag sen i augusti kan få en flygande start. Det är många roliga saker som ligger och väntar och som börjar ta form.

Så nu skiftar jag fokus. Och eftersom jag bara skriver för min egen skull :) så gör jag det med hjälp av bloggen. Fokus är (utan någon värdering om vad som är stort och smått):

- tid med Katie.
- tid med barnen.
- bön, inte för att förbereda något utan endast för att umgås med Jesus.
- bygga upp mig själv. Jag känner mig lite nersliten och ska ta tid att bygga på mig själv.
- läsa några böcker (supersvårt för mig att orka läsa under terminen, sommaren är lästid.)
- umgås. Jag hoppas ni vill vara en del av mitt liv den här sommaren. Ska vi hitta på nåt eller bara slö tillsammans?
- samtal och bön. En en viktig och allt viktigare del av mitt jobb som pastor är detta. Jag tar ledigt från verksamhet under sommaren jag kommer ändå vilja göra detta på olika sätt under sommaren. Under terminerna är allt så tispressat och jag kan inte åka till Höör varje kväll, men nu under sommaren kommer vi utgå från stugan och kunna ta tid för människor. Har du behov av ett samtal, själavård, förbön, vägledande eller bara kunna bolla med någon så finns jag här för dig i mittskåne.

Jag tar också bort Facebook-appen från mobilen (inte messenger) för jag vill slappa lite från alla intryck, den kan återinstaleras i mitten av augusti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar