tisdag 15 juli 2014

Texter om frälsningen

Hej vänner!
Jag håller på att skriva några texter om det mest fantastiska jag vet. Vi brukar kalla det för frälsningen och det handlar om hur vi kan komma tillbaka in i det liv som vår Far i himlen har skapat oss för. Dessa texter är på ett sätt inte så förberedda. Jag sitter uppe här en sommarnatt och vill tänka och reflektera högt kring det som är dyrbarast för mig och då kom dessa rader ut. Å andra sidan är det mycket förberett. Jag har själv levt i verkligheten av vad jag skriver i många år och när väl Gud fått lov att öppna våra ögon så får vi chans att se mer och mer in i det som han har gjort för oss genom sin död och uppståndelse.

Om du allt detta känns nytt för dig så vill jag gärna rekommendera en liten bok jag skrev för några år sedan. Den finns här som pdf och är helt gratis. Läs den gärna så får du lite mer kött på benen, klicka på länken här.

Vi får se hur många fler texter det blir på detta ämne men minst tre till som jag redan nu har i mitt huvud men som får lov  att komma ut nästa gång jag sätter mig ner framför tangenterna. Samtidigt skall jag akta mig för att bli för ambitiös. Jag har lovat mig själv att jag har den här bloggen för min egen skull. Jag kommer lätt in i undervisnings-mode och jag vill undvika det här och istället bara skriva från mitt hjärta. Läraren i mig tycker då att det är skönt att kunna hänvisa till länken ovan så att  alla kan läsa en text som är anpassas till dig som inte är så bevandrad i evangeliet, för det behöver man inte vara för att kunna ta emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar